neděle 22. listopadu 2015

[RECENZE] Sarah J. Maas - Skleněný trůn

KNIHA: Skleněný trůn
AUTOR: Sarah J. Maasová
SÉRIE: Skleněný trůn, #1
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: Paperback


ANOTACE: V temných a špinavých dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť, Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností - Celaena teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.
MOJE HODNOCENÍ:

NÁMĚT

U Skleněného trůnu mě příjemné překvapil svět, ve kterém se děj vyskytoval. Čekala jsem, že budu číst jenom o nějaké vyprahlé poušti, nebo naopak, zeleném a "voňavém" lesu. Ale když otočím na první stránku a vykoukne na mě mapa Endovieru, tak mi nezbývá nic jiného než žasnout. Všechno na ní je popsané - solné doly, ve kterých je Celaena otrokem, lesy, pouště atd. Prostě nádhera!
Přiznejme si také jednu věc: knížek na téma "badass woman" moc není, takže pokud po takovém tématu toužíte, tak vám tuhle knížku opravdu MOC doporučuji :).

KRÁL, PRINC A KRÁLOVSTVÍ

Bylo by nejspíš lepší, kdybych začala princem, kterého poznáváme mnohem dřív než krále. V knížce je princ Dorian zpočátku popisován jako namyšlený děvkař, který se nestará o nic jiného, než o své potěšení, takže !některým! čtenářům přijde jeho vývoj charakteru šokující. Poznamenávám, že pro mě rozhodně ne.
Dále také poznáváme jeho přítele mezi stráží, Chaola. Chaol mi hned od začátku padnul do oka. Nevím proč, snad jen kvůli jeho povaze... Slaďouš :*.
K Celaeně není co dodat. Chvilkami jsem si skutečně myslela, že její sestra je Katniss Everdeen.

STYL PSANÍ

Sarah píše krásně čtivě. Nic moc nenatahuje, kapitoly jsou dlouhé tak akorát a postavy jsem si dokázala zamilovat ihned. Pamatuji si, že jsem byla staršně moc nadšená, když jsem se dozvěděla, že CooBoo chystá vydat CELOU SÉRII "SKLENĚNÝ TRŮN", jelikož jsem od booktuberů slyšela jen samou chválu :). Druhý díl má vyjít tuším někdy v lednu, takže nebudeme trpět nějak moc dlouhou dobu :D.

Žádné komentáře:

Okomentovat