pondělí 25. ledna 2016

[RECENZE] Cassandra Clare - Mechanická princezna

KNIHA: Mechanická princezna
AUTOR: Cassandra Clareová      
SÉRIE: Pekelné stroje #3
NAKLADATELSTVÍ: Yoli
PROVEDENÍ: E-kniha
POČET STRAN: 344
ANOTACE: Tessa Grayová by měla být šťastná – nejsou snad všechny nevěsty šťastné? I přesto ale, když se připravuje na svojí vlastní svatbu, temnota se začíná stahovat okolo všech lovců stínů v Londýnském institutu. Objeví se noví démoni, jeden, který je krví svázán se samotným Magistrem, mužem, který plánuje využít svou armádu, Pekelných strojů, aby zničil všechny lovce stínů. Na to, aby učinil svůj plán, však potřebuje ještě jednu věc. Tessu.


MOJE HODNOCENÍ:
SMYSL DĚJE A ZÁPLETKU TO NEPOSTRÁDALO
Už od prvního dílu si všichni čtenáři klademe otázku, na co sakra Magistr potřebuje Tessu, jak to nakonec se všemi dopadne a jestli to všechno bude dávat smysl. A naštěstí vás nezklamu. Cassandra Clare všechny promyslela hezky do detailů, poskládala všechny dílky skládačky na správné místo, aniž by postrádaly smysl. A co ten slavný milostný trojúhelník Tessa, Jem, Will? Řeknu vám, že jsem chvilkama nevěděla, komu mám fandit. Ale autorka mi s tím naštěstí pomohla.

SAMÁ CHVÁLA
Cassandra Clare umí tak moc nádherně psát, že nevíte, kde jste – jestli ve viktoriánském Londýně nebo u vás v pokoji na posteli. Cítíte, jak na vás dopadá déšť, i když jste zachumlaní pod peřinou. Její knihy se čtou neskutečně rychle, takže se budete muset držet na uzdě, abyste ji nepřečetli za jedno odpoledne. Já jsem se držela tak moc, až mi její přečtení zabralo 13 dnů. No jo no, pokrok nezastavíš :D.

HEZKY HLUBOKO DO DETAILŮ
Nejen, že zblízka poznáte uličky Londýna, ale taky se toho dozvídáme víc a víc o ostatních členech institutu. Nejvíce mě rozhodně oslovila Sophie, bratři Lightwoodové a Cecily, neboli sestra Willa. Jakoby to nestačilo, Cassandra v Mechanické princezně střídá pohledy. V jedné chvilce jsme Will, čteme o jeho velmi zajímavých myšlenkových pochodech a najednou jsme Tessa, která se stále strachuje o členy institutu. Oboje jsem si moc užívala, tak snad na tom budete stejně.

Závěr: Jelikož je to poslední díl série, nebylo by to pořádné zakončení, kdyby někdo neumřel. Neřeknu vám kdo, jelikož jsem byla překvapená jak úmrtím, tak i epilogem. Od půlky knihy to se mnou šlo z konce. Brečela jsem, vztekala se a smála se – nejen - Willovi. Konec snad nemohl být víc srdcervoucí. Will, Jem, Tessa a spol. se mnou zůstanou napořád. I když mi trvalo celkem dlouhou dobu, než jsem přečetla celou triologii. Mechanická princezna má od Yoli vyjít na začátku srpna 2016 J.



Žádné komentáře:

Okomentovat