úterý 5. dubna 2016

[RECENZE] Kiera Cass - Elita

Elita (Selekce, #2)
KNIHA: Elita
AUTOR: Kiera Cassová
SÉRIE: Selekce #2
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: E-kniha
POČET STRAN: 280
ANOTACE: America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dech beroucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci stráže v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona – a Americe běží čas na rozhodnutí. Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec. 

MOJE HODNOCENÍ: 

Očekávala jsem, že Elita bude o dost lepší než Selekce, ale ukázal se leda opak. Větší nudu jsem nikdy v životě nečetla.

Elita se ubírala jenom jedním směrem – vybere si America Maxona nebo Aspena? Sem tam se zase objevily útoky rebelů, jedna či dvě výhružky od krále, z kterých byla America na prášky a to je všechno. Jedna jediná scéna zachytila očko mé, až do té doby, co se objevila America a všechno samozřejmě zničila. Ach jo…

Styl psaní Kiery Cassové mi zas tak moc nesedne. Připadá mi, že od jednoho tématu přebíhá hned k dalšímu, aniž by aspoň jedno téma dokončila nebo mu stanovila nějakou cestu, kterou by se ubíralo. V jednom odstavci America řešila útoky, v druhém měla dilema týkající se kluků a ve třetím se nervově zhroutila. Á, další věc, která mi Elitu ještě víc znechutila – America celý díl probrečela. „Bylo toho na mě strašně moc, cítila jsem se zničeně….“ Bla bla bla.

Naprosto chápu (a trpělivě čekám, jestli se jim to povede), když se hlavní hrdinky nějak vzbouří proti tyranovi, ale America mezi tyto hrdinky nepatří. Ano, dělala skoro všechno pro to, aby alespoň trochu ulevila Illey bídy, ale jediné co tím dokázala, bylo více naštvat krále. A pak se diví, že ji nemá rád.

I když Elita pro mě byla větší zklamání než první díl, dávám ji stejný počet hvězdiček. Jsem až moc mírná? Pravděpodobně ano, ale věřte mi, když říkám, že se na této sérii snažím najít něco pozitivního. Opravdu. Ale jediné pozitivum, které dokážu najít je Maxon.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat