neděle 26. června 2016

Co žere Gilberta Grapea

Co žere Gilberta Grapea
Žánr: Drama
Původ: USA, 1993
Délka: 118 minut
Obsah: Gilbert Grape nemá lehký život. Vydělává, stará se o matku, která je tak tlustá, že ani nevychází z domu a o autistického bratra Arnieho, jehož největší zábavou je šplhat vysoko na věž vodojemu – zkrátka nahrazuje chybějící hlavu rodiny. Až příjezd nevázané Becky ho přinutí sebrat sílu a začít pomalu odhazovat svá pouta a znovu snít o lepším životě, který by nebyl jen o povinnostech. S ní konečně žije. Jenže život není peříčko a drsně mu připomene, že na světě není sám.

Jedna věc, kterou nikdy v životě nepochopím: proč za roli Arnieho Leonardo nezískal Oscara? To byli ti lidé opravdu tak hloupí? Tenhle film si totiž zaslouží všechna vítezství na světě. Až tak byl dobrý.
Fajn, trvalo mi hodně dlouho, než jsem se na film podívala. Neskutečně dlouho, to přiznávám. Tudíž jsem strašně moc ráda, že mě film nezklamal. Pravda, už jen kvůli tomu, že v něm hraje Leonardo DiCaprio a Johnny Depp svědčí o kvalitě. Jenže ne všem lidem se zalíbí anotace filmu, což je škoda, protože mám takový pocit, že na Co žere Gilberta Grapea by se měl podívat každý.

Nebudu vám lhát. U filmu si slušně probrečíte. Ve filmu jsem litovala snad každého člověka, který se v něm objevil. Počínaje Gilbertem, končívaje Gilbertovou matkou. No fajn, tak ne každým. Jenom Gilbertovu rodinu. Ani se mi divit nebudete a přidáte se ke mně, protože kdo by nelitoval rodiny, která musí vychovávat Arnieho, který našel jako první svého oběšeného otce ve sklepě?

Co se filmu musí nechat, je originalita. Kdo uvidí (viděl), pochopí (chápe). 

100%

Žádné komentáře:

Okomentovat