sobota 24. prosince 2016

[RECENZE] Sarah J. Maas - A Court of Mist and Fury


KNIHA: A Court of Mist and Fury (dále jen ACOMAF)
AUTOR: Sarah J. Maasová
SÉRIE: Dvůr trnů a růží #2
ŽÁNR: Spíše NA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Bloomsbury (bitchesssss)
POČET STRAN: 624
SPOILERY Z KNIHY DVŮR TRNŮ A RŮŽÍ
ANOTACE: Poté, co osvobodila svého milence ze spárů zlé vílí královny, se vrací na Jarní dvůr, aby ovládla svou moc vyšší víly. Feyre ale nemůže zapomenout na všechny zlé skutky, které učinila, aby zachránila Tamlinovi lidi  - ani dohodu, kterou uzavřela s Rhysandem, pánem Nočního dvora.
Mezitím, co je Feyre vtržena do Rhysandova politického a milostného života, se rýsuje válka se zlem, které je horší než všechny královny na zemi dohromady. Feyre musí čelit své minulosti, přijmout její dary a rozhodnout o svém osudu.

MÉ HODNOCENÍ:
Výsledek obrázku pro a court of mist and fury tumblrDůkaz, který rozhoduje o tom, jak moc miluji tuto knihu, je ten, že jsem z angličtiny sama přeložila její anotaci. Fanatik do ACOMAF sice můžu být, ale to neznamená, že jsem si z knihy neodnesla pořádnou zásobu nových anglických slovíček, na které jsem opravdu pyšná, že už je umím. (Trošku propaguji čtení v cizích jazycích, ale co.)

(Nemám ponětí, kde mám začít.) Povídat vám o ACOMAF je zhola nemožné. Já prostě tuto knihu nemůžu pustit z hlavy a probírám každou scénku do nejmenších detailů, až jsem z toho úplně zešílela.

Je vidět, že Sarah na svém psaní hodně zapracovala. Možná je to rozdíl mezi češtinou a angličtinou, ale v angličtině jsem si knihu užila mnohem víc, než v češtině. Sice v češtině ještě nevyšla, ale já to prostě vím. Číst v originále je čím dál tím víc lepší.

Díky této knize si uvědomíte TOLIK věcí a TOLIK věcí se dají dohromady, až z toho vznikne jedna velká puzzle. A na ní se pak navalí zbylých šest knih v sérii a máte z toho hotovou tapisérii.

Výsledek obrázku pro a court of mist and fury tumblrPokud jste se v prvním díle, Dvůr trnů a růží, rozhodovali, koho budete mít radši z našich dvou hlavních protagonistů, tak ve druhém díle budete mít vybráno rozhodně. Já, největší shipper Feyre a Tamlina je teď ABSOLUTNĚ NENÁVIDÍM a nikdy nechci, aby byli spolu, protože to, co se dozvíte, je děs. Celý jejich vztah se mi znechutil. Nutno říct, díky Tamlinovi. Nechci být sprostá, tak řeknu jen, že to je prvotřídní blbec všech blbců. Zato Rhysand… V prvním díle jsem neměla tucha, co si o něm mám myslet. Prvotřídní pocity byly samozřejmě takové, ať jde dál od mého OTP. To měl asi každý. Ale! V ACOMAF se o něm dozvídáme tolik nových věcí, jak z jeho minulosti a vztahu s Amaranthou, tak i o tom, jak skutečně mocný Rhys je, a jaký život vede.

O konci ani nemluvme, protože to, co se stalo, je prostě hrůza. Chci a potřebuju další díl. Tečka.

Pokud jste patřili mezi ten typ lidí, kteří Dvůr trnů a růží neměli rádi, tak vás prosím – dejte druhému dílu šanci, protože je MNOHEM, MNOHEM, MNOHEM lepší. A pro ty, kteří měli rádi/milovali první díl, tak vás ten druhý zabije a rozcupuje na malinkaté kousíčky. Užijte si čtení!

⭐⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat