[RECENZE] Marie Lu - Legenda

17289119
KNIHA: Legenda
AUTOR: Marie Lu
SÉRIE: Legenda #1
ŽÁNR: YA, dystopie
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ANOTACE: Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky.
Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.

MÉ HODNOCENÍ: Legenda byla na mém TBR listu už hrozně dlouhou dobu, tak jsem si řekla, že je načase vzít do ruky nějaké kousky přidané ze starší doby. A teď už docela vidím, proč šahám pouze na ty nově přidané.

Je více než možné, že jsem si knihu chtěla přečíst, protože jsem ještě neměla přečteno tolik dystopií, jako mám dnes. A jsem si více než jistá, že kdybych Legendu četla před Divergencí, Hunger games atd., tak bych si knihu rozhodně užila naplno a udělila jí plný počet hvězdiček. Ale jelikož se v „knižní branži“ pohybuji již nějaký ten pátek, tak je jasné, že v knize najdu pár klišé nápadů a věci, které mi přijdou dosti zvláštní.

Výsledek obrázku pro marie lu legend tumblrTak začněme třeba tím, že našim hlavním protagonistům je pouze 15 let a chovají se na mnohem starší věk. Je hezké vidět, že autorka nás, teenagery, nevidí pouze jaké hloupé děti, které se zajímají jen o to, jestli Justin zase začal chodit se Selenou, ale aby patnáctiletá holka odešla z Drakeovy univerzity (!!!) a šla do armády a měla pozici hned vedle samotné velitelky, mi přijde docela dost zvláštní. I na budoucnost. Day se mi zdál celkem fajn postava, ale zase, aby patnáctiletý kluk přežil se svojí kamarádkou Tess na ulici, mi nepřijde moc pravděpodobné. Ale co já vím, co ho naučil takový život na ulici.

Myslím si, že o zmínku stojí i romance mezi June a Dayem. Zamilovali se do sebe téměř okamžitě. Téměř okamžitě. Chápete, co se s tím snažím říct? Šance, že by patnáctiletá holka potkala na ulici stejně starého kluka a hned se do sebe zamilovali, se mi zdá krajně nepravděpodobná.

Zápletka knihy byla docela předvídatelná, kdo zabije Matiase mi bylo jasné už téměř od začátku. Za konec knihy jsem byla ale pravdu ráda, neskončil zase tak otevřeně jak by měl, kdybych chtěla, tak bych mohla sérii zakončit samotným prvním dílem.

Sečteno a podtrženo: Od knihy jsem docela dost očekávala, ale dostala se mi do ruky průměrná dystopická kniha. Postavy se mi na svůj věk zdály celkem vyspělé, na to, že jim je pouhých 15 let. Přes začátek knihy jsem se nemohla dostat, tempo vyprávění bylo vyčerpávající. Chvilku tam byla akce, chvilku zase ne, což by mi nevadilo, ale opakovala se to celou knihu. Pro mě vyčerpávající a celkem nudné.

⭐⭐⭐