čtvrtek 13. dubna 2017

[RECENZE] Sarah J. Maas - Krvavé ostří

33174801
KNIHA: Krvavé ostří
AUTOR: Sarah J. Maasová
SÉRIE: Skleněný trůn #0.1 - #0.5
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ANOTACE: Celaena Sardothien je nejobávanější zabiják v celém království. I když pracuje společně s ostatními zabijáky sídlícími v Tvrzi vrahů, důvěřuje jen sama sobě a svému příteli Samovi. Když ji její intrikující mistr, Arobynn Hamel, pošle na různé mise, které ji zavedou na vzdálené ostrovy i na nepřátelskou poušť, začne jednat nezávisle na jeho rozkazech – ale tím zároveň zpochybňuje i svoji vlastní věrnost. A během svých výprav zjišťuje, že k Samovi cítí mnohem víc než jen obyčejné přátelství. Ovšem tím, že jedná, jak jí napovídá srdce, a vzpírá se příkazům, se ocitá ona sama i Sam ve smrtelném nebezpečí. Arobynn je nelítostný a zradu nikdy neodpouští. A zná za ni jen jediný trest – smrt.

MÉ HODNOCENÍ:

Vražedkyně a Pán pirátů – Na začátku jsem se docela bála pouštět se do těchto povídek, protože jsem si říkala, že buď to zlepší, nebo zhorší můj pohled na celou sérii, ale byla jsem překvapena tím, že se můj názor ani trochu nezměnil. Celaena je jako vždy více jak ochotná rozkopat všem zadky a k tomu ještě číst svojí oblíbenou knihu. První povídka se sice trošku táhla, protože akce byla až na konci, ale nedostatek akce kompenzoval vývoj charakteru Celaeny a částečně i našeho nováčka Sama. 4*

Vražedkyně a léčitelka – Podle mě povídka o ničem. Nebavilo mě to, jelikož se mi zdálo, že hlavní postavou není Celaena, ale léčitelka bez magických schopností Yrene. Jediné, co je na povídce zajímavé je pouze to, jak lidé žijí bez magických schopností. 2*

Vražedkyně a poušť – Třetí povídka mě bavila ze všech nejvíce. Bylo vidět, že změna prostředí Celaeně jen přispěla k dobru. Tentokrát se děj odehrával v Rudé poušti, kde se Celaena cvičila u Tichých vrahů. Nu, čekala jsem je sice nebezpečnější a krutější, ale bylo hezké vidět, že vrazi nemají pouze jednu stránku života. Zvrat jsem v povídce nepředvídala, akce bylo poměrně dost a vedlejší postavy také nebyly k zahození. Jen škoda, že jsme se s nimi museli rozloučit tak brzy. 5*

Související obrázekVražedkyně a podsvětí – Průměrná povídka, která mě moc nebrala. Zkráceně, musela jsem se do čtení nutit. Chtěla jsem pořádnou várku akce, té se mi bohužel nedostalo. Zato pro ty, kteří si libují ve vztahu mezi Celaenou a Samem, si přijdou na své 😉. 4*

Vražedkyně a říše – Poslední povídka (bohudík?), která se mi zdála na konci dost uspěchaná. Nebylo v ní dost prostoru pro zármutek Celaeny a bojové scény byly moc odbité. Nejvíce se mi v této povídce líbil Arobynn, což je více jak překvapivé, ale já tu jeho podlost a lsti miluju 😍. Vrazi jsou prostě moje srdcovka, no. 3*

Závěrem: Od knihy jsem čekala víc. Šla jsem do ní s očekáváním nepřetržité akce a napětí, ale dostalo se mi spíše naivity mladé Celaeny. Knihu jsem si užila díky přítomnosti Arobynna a zčásti Sama. Krvavé ostří doporučuji všem milovníkům série Skleněný trůn. Bez Krvavého ostří nikdy nebudete kompletní. 

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ E-KNIH eReading.cz. MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇.

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE, UKÁZKA V PDF/EPUB/KINDLE.

⭐⭐⭐

Zobrazování obrázku logo nové průhledné.png

Žádné komentáře:

Okomentovat