pondělí 8. května 2017

[TÉMA] Druhá světová válka v knihách

8. května 1945
Téma druhé světové války mě vždy zajímalo. Po dějepisné stránce už toho o ní vím „vše“, co jsme se učili ve třídě, tak si myslím, že nadešel čas si přečíst knihy, které se druhou světovou válkou (dále jen DSV) zaujímají. Miluji si vytvářet všemožné seznamy; třeba i knih, které si nikdy nepřečtu. Taková prostě jsem.

180000631721119925919107
V šedých tónech od Ruty Sepetys
Knihu mám už dávno přečtenou, ale už si z ní nic nepamatuji a hodně věcí jsem v ní nepochopila kvůli mému nedostatečnému vzdělání ohledně DSV. Chci si knihu znovu přečíst, abych pochopila její pravý význam. A taky proto, že má hezkou obálku, ale pšt.

Měděný jezdec od Pauliny Simons
Teď zabočíme do romantické uličky. Měděného jezdce mám už na TBR listu nějaký ten pátek; čtěte jako „od té doby, co jsem si založila Goodreads“. Jsem na ní zvědavá právě proto, že má celkem dobré recenze a všichni jí vychvalují do nebes, tak chci zkusit, jak se mi bude líbit a třeba celou sérii přečíst. Na léto asi budu mít dost práce.

Krycí jméno Verity od Elizabeth Wein
Už tolikrát jsem ji viděla na pultech knihkupectví, prošla jsem kolem ní asi stokrát v knihovně, ale já ne a ne ji sebrat. Poslední dobou mě to ale ke Krycí jméno Verity stále více táhne. Je to možná proto, že v knize se hodně řeší přátelství a důvěra, která mně poslední dobou docela chybí.

308162458679437

Sůl moře od Ruty Sepetys
Sůl moře mě dočista minulo svou existencí. Toužím po ní už od samého začátku, když se objevila poprvé na stránkách CooBoo, ale minulo mě úplně všude. V knihkupectví, knihovně. Nikde. Knihu. Nemůžu. Najít.

Zlodějka knih od Markuse Zusaka
K tomuto nemám ani co říct. Nemám ani žádnou výmluvu, proč jsem knihu ještě nepřečetla. Shame on me.

„Není lepší zemřít za věc, ve kterou věříme, jako je mír, než trpět za věc, v niž nevěříme, jako je válka?“
- Albert Einstein

Co vy a druhá světová válka v knihách?



Žádné komentáře:

Okomentovat