středa 21. února 2018

[RECENZE] Karen M. McManus - Jeden z nás lže

36185711
KNIHA: Jeden z nás lže
AUTOR: Karen M. McManus
SÉRIE: Samostatná kniha
ŽÁNR: YA, thriller
NAKLADATELSTVÍ: YOLi
ANOTACE: Premiantka, princeznička, sportovní hvězda, školní grázl a kluk, co ví o každém všechno a nebojí se to napráskat všem. Tahle partička se sešla po škole, aby napravila své hříchy – konkrétně mobily při vyučování, kde nemají co dělat. Jenže ty mobily nebyly jejich a jeden z nich bude za hodinu mrtvý. Co se vlastně na Bayviewské střední stalo? Všichni přeživší mají motiv, protože jejich domnělá oběť plánovala zveřejnit jejich špinavá a ještě špinavější tajemství. Jenže jak poznat vraha, když každý má co skrývat?

MÉ HODNOCENÍ: Tato kniha byla opět obětí mého pudu zoufalství v knihkupectví. Znáte to, přijdete do knihkupectví a nevíte, kam se dřív podívat, jelikož támhletu knihu chcete, ale tamta je taky skvělá, ale tato ještě lepší. Upřímně, knihu Jeden z nás lže jsem nikde nevyhledávala (ale pak jsem spatřila tu obálku a ano prosím), viděla jsem jí pouze u pár zahraničních blogerů, ale nikdo se jí moc extra nevěnoval. Což je, dámy a pánové, pěkná škoda.

Příběh je vyprávěn ze čtyř pohledů, což se některým čtenářům může zdát mnoho, jelikož jste třeba navyklí pouze na jeden nebo máte pocit, že se v tom všem ztrácíte a neví, která bije. Ale v této knize je to napsané stejně dobře, jako u Šesti vran, což je kniha, o které budu mluvit ještě hodně dlouho, tak se na to prosím připravte. Nestalo se mi, že by se mi pohledy pletly a ztrácela se v nich, každá z postav byla něčím jiná a originální. Já osobně jsem nejvíc žrala Natea, což byl hned od pohledu učebnicový příklad bad boye z klišé YA knížek. Ale víte co? Mně se to líbilo.

Abych byla upřímná, tak jsem smrt Simona připisovala všem, jelikož jsem absolutně z počátku neměla tucha, která bije. Ale i já jsem spolu s postavami odhalovala vraha, což mi přišlo strašně fajn, jelikož jsem pár „detektivek“ přečetla a musím říct, že po německých thrillerech je toto příjemná změna.

Kniha Jeden z nás lže není sice nic světoborného, ale i tak je to kvalitní čtení. Na to, že je to autorčin debut, tak se zdá, že už má se psaním zkušenosti a nemusí se bát, že se její příští knihy nebudou prodávat. Zápletka je dost solidní, akce podle mě taky není málo. Charakter postav se vyvíjí a děj se neopakuje. Kniha, kterou mohu rozhodně doporučit. 

⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat