úterý 25. července 2017

[RECENZE] Sabaa Tahir - Jiskra v popelu

Výsledek obrázku pro jiskra v popelu
KNIHA: Jiskra v popelu
AUTOR: Sabaa Tahir
SÉRIE: Jiskra v popelu #1
POČET STRAN: 450
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Host
ANOTACE: Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou.
Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši.
Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.

MÉ HODNOCENÍ: Co si budeme povídat, této knize jsem se vyhýbala co nejvíc. Všichni kolem ní dělali strašnou hype, tak jsem si prostě řekla, že do tohoto já prostě nespadnu. Že zůstanu silná. Ha. Šáhla jsem po ní, když kolem ní celá ta hype opadla. To jsem hold celá já.

Na knize se mi líbilo všechno. Úplně všechno. Jiskra v popelu se sice řadí mezi žánr YA, ale objevuje se v ní i pár aspektů NA, které by mohly být hodně nechutné, kdyby je autorka rozvedla ještě více, než udělala teď. Je to fantasy jako vyšitá, tak se nemůžeme divit, že ji spousta lidí přirovnává k Harrymu Potterovi a Hrám o trůny. Ti, kteří Jiskru v popelu četli, musí souhlasit, protože tohle byla fakt jízda. Od začátku do konce.

Mezitím, co jsem se připravovala na psaní recenze, jsem si přečetla recenze druhých bloggerů a booktuberů. A zjistila jsem, že většině lidí vadí v knize romance, která se v knize zdá místy matoucí. I když já absolutně z duše nenávidím milostné trojúhelníky, čtyřúhelníky, šestiúhelníky a bůh ví co ještě (Upíří deníky mi zničily všechno vám povídám), autorce se dá odpustit všechno. Ano, v knize je milostný čtyřúhelník. A co? Jiskra v popelu se neřadí mezi romantické knížky, žádné tu-ťu-ňu nikoho z vás nečeká. Nevím, jak to bude vypadat v dalších dílech, ale zatím se špatně napsané romance bát nemusíme.

Výsledek obrázku pro an ember in the ashes fan art tumblr

Postavy. Ách, postavy. Nevím, co se mi na nich líbilo či nelíbilo. Většinou uvažovaly logicky, když udělaly nějaké chyby, uvědomily si to a snažily se je napravit. To Káťa má ráda. Nejvíc realistické také nejsou, ale v tomto případě by to byla sakra nuda, kdyby byly. Elias je zlato, sorry, ale nic jiného nemůžu říct.  Prostě si ji přečtěte. Zatím nejjednodušších 5 hvězdiček, co jsem tento rok dala.

⭐⭐⭐⭐⭐


Žádné komentáře:

Okomentovat