neděle 8. července 2018

[RECENZE] Victoria Schwab - Temný duet



KNIHA: Temný duet
AUTOR: Victoria Schwab
SÉRIE: Monstra z Verity #2
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
Goodreads
ANOTACE: Téměř šest měsíců poté, co se Kate a August poprvé potkali, se válka mezi monstry a lidmi stala realitou. August se stal vůdcem ve Verity, i když po této pozici nikdy netoužil, a Kate se živí jako lovkyně nestvůr v Prosperity. Ale pak se najednou ze stínů vynoří nová příšera, která se živí chaosem a oživuje vnitřní démony lidí, a Kate se musí vrátit do hlavního města, aby čelila monstru, které si myslela, že zabila, a démonovi ve svém nitru.


MÉ HODNOCENÍ: Když opět pomineme fakt, že jsem se Temnému duetu pěkně dlouho vyhýbala a taky pěkně dlouho četla, tak jsem ráda, že jsem na psaní recenze nějakou dobu (dva dny) počkala. Co se totiž týče této knihy, tak je jako víno.

Za ty poslední dva dny jsem přečetla několik recenzí, abych si přečetla názory pokud možno všech blogerů, kterým věřím díky jejich úsudku. Hodnocení knihy je dost nejisté, někteří ji zbožňují a další kritizují, že děj neprobíhal tak, jak čtenář chtěl. Ale hej. Temný duet je jako víno. Má skoro 400 stran. A já takhle dlouhé knížky mám ráda, protože jsou přesně tak akorát dlouhé, aby se rozvil děj a zápletka a přitom si nestěžovala, že postavy nedostávají dost prostoru k vývoji. (Chápete? Knížka zraje jako víno. Ha.)
Slova měla moc, přidávala věcem na váze, tvaru a účinnosti, a tak bylo lépe je nevyřknout. 
Ze začátku jsem byla celkem pryč z toho množství postav na začátku, ale dál v knize byly celkem k ničemu. Myslela jsem si, že budou mít větší význam, větší hloubku, ale? Dosud nevím, proč je tam Schwab prdla, což úplně volá po třetím dílu. Ne? Tak ne, no, ale za pokus to stálo... August mě za začátku docela překvapil, ale co mě na Temném duetu nepřekvapilo, že? Já jsem to neřekla, ale šušká se, že tady já prý mám radši Kate než Augusta. Beze spoileru asi nepochopíte, o co jde a jelikož vám nechci zkazit požitek z knihy, tak jsem ticho.

Victoria Schwab je skvělá autorka z mnoha důvodů. Krásně vykreslené postavy, skvěle rozvinutý děj a znamenitá kombinace obou. To ona prostě umí, je to potěšení číst (tak proč mě nechytla její druhá série Temnější tvář magie?). Mimochodem, jsem snad jediná, kdo má ráda jakékoliv převyprávění Romea a Julie, ale samostatně tu knihu nesnáším?
„Já jsem jen člověk, ne celé hnutí," vysvětlil, „ale pokud nějaké hnutí ukončí válku, rád se toho úkolu ujmu."
Pf, co ten konec jako? Sorry, ale to se mi teda nelíbí. Pokud zrovna konec nevolá po alespoň ještě jednom dílu, tak to bude ten fakt, že je to moje druhá nejoblíbenější duologie.

Závěrem: Pokud ještě nemáte koupeno, tak doporučuji megaknihy.cz, kde jsou zrovna slevičky a poštovné je za hubičku. (A ještě k tomu zdarma dostanete záložku, tudíž nemusíte do knížky dávat účtenky - jako já. A mimochodem, bublinková fólie je to nejlepší na otvírání balíčků, jenom říkám.)

⭐⭐⭐⭐⭐


Žádné komentáře:

Okomentovat