neděle 11. října 2015

[RECENZE] Ally Condie - Dokonalý pár


 

KNIHA: Dokonalý pár
AUTOR: Ally Condieová
SÉRIE: Matched, #1
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
PROVEDENÍ: E-kniha
ANOTACE: Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý... dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema - volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po niž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný.


MOJE HODNOCENÍ:

NÁMĚT

Knih na téma budoucnost se v poslední době hodně rozšířil. Mám takový pocit, že za tohle velké haló vděčíme Divergenci, ale nebudeme předbíhat. Strašně moc mě na knize zaujala obálka a anotace. Líbila se mi představa toho, jak je lidem všechno určeno. Vašeho partnera vybírá takzvaná Společnost, která se zároveň stará o chod země a... No, to je vlastně všechno, co o Společnosti víme.

SPOLEČNOST

Jak už jsem zmiňovala nahoře, o Společnosti toho vlastně moc nevíme. Víme to, že řídí celou provincii a vybírají partnera. Chápu, že autorka si celé velké BUM! - tedy pokud nějaké to BUM! vůbec bude... - schovává na zbylé 2 díly, ale mohla by nám jí více představit a přiblížit.

POSTAVY

U Dokonalého páru mě potěšila charakteristika Kye. Nebudu vám ho moc přibližovat, nechci zkazit potěšení :). Líbí se mi na něm jeho celkem tichá povaha, do ničeho se moc nehrne. Na první pohled nepoznáte, jestli se z něj vyklube záporák, do kterého se všechny hlavní hrdinky zamilují, nebo bude to hodně štěňátko, které udělá všechno co vám na očích vidí. 
Xander je přesný opak Kye. Na něm hned poznáte, že je to poslušné dítě. Dělá všechno podle pravidel, teda něž přijde na Cassiu. Kvůli ní by porušil všechna pravidla, hlavně aby byla spokojená. Trošku mi připomínal Galea (nebudu mu říkat Hurikán, to ode mě opravdu nečekejte) z Hunger Games.
Cassie je ale tvrdší oříšek. Jednu chvíli jsem jí chtěla přetáhnout tou čtečkou po palici, ale druhou chvíli jsem jí chtěla obejmout. Její reakce na některé věci byly opravdu přetažené za vlasy, ale budiž. Cassie je citově vytížený člověk.

STYL PSANÍ

Ally umí 'dobře' psát. Nepatří mezi mé oblíbené autory. Proč? V první polovině knihy se skoro vůbec nic nedělo. Teoreticky vzato se děj zaobíral jenom výběrem partnera a sem tam úmrtím v rodině. V druhé polovině knihy jako by Xander přestal existovat. Dalo by se říct, že v první půlce byl hlavní postava, ale v druhé se moc neobjevoval. A potom přijde 5 stránek před koncem velké BUM! ohledně jeho minulosti. Koho by to nenaštvalo?
A jedno hodně velké minus: STRAŠNĚ MÁLO ROMANTIKY!


Žádné komentáře:

Okomentovat