čtvrtek 24. prosince 2015

[RECENZE] Victoria Aveyardová - Rudá královna


 

KNIHA: Rudá královna
AUTOR: Victoria Aveyardová
SÉRIE: Rudá královna #1
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
PROVEDENÍ: Hardback
ANOTACE: Svět Mare Barrowové je rozdělen krví. Žijí v něm lidé s krví stříbrnou a rudou. Rodina Mare patří mezi Rudé, prostě a chudobou sužované občany, kterým je předurčeno sloužit Stříbrným, špičkovým válečníkům s božskými schopnostmi. Mare drobnými krádežemi pomáhá své rodině přežívat, ale když jejího nejlepšího kamaráda povolají do armády, vsadí všechno na jednu karu, aby pro něj získala svobodu. Ovšem shodou neuvěřitelným okolností se sama ocitne v královském paláci mezi těmi, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. 
Aby to Stříbrní zakryli, je nucena hrát roli dávno ztracené a znovu nalezené Stříbrné princezny, která je zaslíbena jednomu z královských synů. Mare tak pomalu splyne se Stříbrným světem, což hodlá využít ke spolupráci s Šarlatovou hlídkou, s vůdci Rudé revoluce. Brzo však pochopí, že se sílou a mocí je nebezpečné si zahrávat. Všanc totiž dává víc než jen své odhodlané srdce.


MOJE HODNOCENÍ: 

INTRIKY, INTRIKY A JEŠTĚ JEDNOU INTRIKY

Jiným slovem se to vlastně ani vysvětlit nedá. Stříbrní vládnou celé říši, ovládají své poddané, jsou krásní, nadaní a ambiciózní. Rudí jako jejich poddaní nemají světu co nabídnout. Žijí v otřesných podmínkách v rozpadlých vesnicích, jsou nevzdělaní a většinou musí krást, aby uživili sebe a svou rodinu. Stříbrní se k nim chovají jako ke zvířatům. Fujky.

RUDO-STŘÍBRNÁ PRINCEZNA MARE, HODNÝ PRINC MAVEN A NÁSLEDNÍK TRŮNU CAL

Říkám hned na rovinu: Mare jsem neměla ráda hned od začátku, Maven ve mně budil pocit znechucení a Cal.. No, tak ten mě chytil a už nepustil. Mare je takový typ postavy, kterou máte na začátku celkem rádi, ale postupem času se to s ní už nedá. A když se sbližuje s tím perfektním Mavenem, mám chuť jí uškrtit. Nejdřív říká, jak nenávidí Stříbrný lid a potom si támhle za rohem s Mavenem něco šeptají. Ugh. Z Rudé královny mám ráda jenom postavu Cala. Mare hned od začátku nevěří a chová se k ní velmi podivně. Jsem ráda, za takový skvělý konec knihy.

NĚCO VÍC

Hned od začátku jsem si myslela, že tahle série bude bomba. Ale teď nevím, co si mám myslet. Nechápejte mě špatně, děj se nějak netáhl, ale prostě ta Mare. Jak moc se mi ta ženština nelíbí. Uvidíme, co přinese druhý díl. Autorky vytvořila skvělý svět, kdyby ale uměla vytvořit lepší postavy!



Žádné komentáře:

Okomentovat