úterý 2. února 2016

[RECENZE] Gayle Formanová - Just One Day


 

KNIHA: Just One Day
AUTOR: Gayle Formanová
SÉRIE: Just One Day #1
NAKLADATELSTVÍ: Dutton Books
PROVEDENÍ: Paperback
POČET STRAN: 369

ANOTACE: Když americká studentka Allyson potká během svého výletu do Evropy na pouličním představení Shakespearovy hry Večer tříkrálový bezstarostného herce Willéma, okamžitě mezi nimi přeskočí jiskra. A když je osud na druhý den svede dohromady znovu, Allyson udělá něco, co by sama od sebe nikdy nečekala: změní všechny své plány a odjede s Willémem do Paříže. Po jediném společně stráveném dni a jedné noci se jiskra rozhoří v jasný plamen… dokud se Allyson na druhý den a nezjistí, že je pryč nejen její milenec, ale také její luxusní hodinky a s nimi i sen o velké lásce. Za jediný den se život mladé dívky převrátí naruby. Allyson se vrací do Států a jako poslušná dcera podle přání svých rodičů nastoupí na vysokou školu. Během prázdnin však znovu utíká do Paříže – aby našla odpovědi, vášeň a možná i skutečnou lásku, která ji od onoho osudového dne nedává spát.

MOJE HODNOCENÍ:

ZAČÍNÁME...
Na rovinu – Just One Day je moje první new adult knížka. Lituji toho? No, začátek začal více než slibně. První třetina knížky se četla opravdu sama. Nasednout do vlaku s naprostým cizincem bych taky chtěla. Beze srandy. Allyson má úplně všechno naplánované. Úplně všechno. Takže tento zbrklý nápad jí, myslím, všichni odpustíme. To, co se dělo v Paříži, bylo naprosto skvělé.

DRUHÁ TŘETINA KNIHY ANEB DEJTE MI NĚKDO POLŠTÁŘ
Tak tady už to šlo s knihou hodně z kopce. Allyson dorazila zpátky do Ameriky a ejhle, ve škole se jí nedaří. Uvědomuje si, že jí doktořina bavit nebude a rozhodne se, s pomocí nějaké poradkyně, udělat pár radikálních kroků. Rodičům se to samozřejmě nelíbí, dostane sprda a kamarádka se rozhodne jí ignorovat. Nevím, tahle část mi přišla prostě nezáživná.

KONEČNĚ KONEC (?)
Knihy měla skvělý rozjezd, nudnou cestu a šťavnatý konec. Posledních asi 30 stránek se znovu vracíme do Paříže, potkáváme nové lidi – překvapivé, že? – a konečně dostáváme ten „nečekaný“ konec. Neříkám, že knihy byla nejhorší, kterou jsem kdy četla. Jenom říkám, že jsem četla lepší knihy o cestování a hledání samu sebe.

Závěr: Autorka nepíše zle, jen neví, jak má knihu obohatit něčím zajímavým. Jedinou zajímavou věc, kterou jsem v knize shledala, byl Dee a Wren. Některé scény bych rozhodně vynechala, protože mi tam přišli zbytečné. Zdá se mi, že Formanová používá celkem dost přídavných jmen, ale není to nic extra důležitého, takže pokud to čtete jako já v angličtině, ty slovíčka si ani překládat nemusíte. A pokud to přeci jen v angličtině nemáte zájem číst, Yoli vydalo knihu pod názvem Jen jeden den J.

Žádné komentáře:

Okomentovat