pondělí 22. února 2016

[RECENZE] Samantha Shannon - Kostičas


KNIHA: Kostičas
AUTOR: Samantha Shannonová
SÉRIE: Kostičas #1
NAKLADATELSTVÍ: Host
PROVEDENÍ: Hardback
POČET STRAN: 480
ANOTACE: Příběh začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Pauge Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka“ či „posel“ – je kajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilosti Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…


MOJE HODNOCENÍ:

Kniha Kostičas patří mezi knihy, které mám už vyhlídnuté hodně dlouhou dobu, ale pořád ne a ne se k nim dostat. A jelikož pravidelně navštěvuji databazeknih.cz, tak jsem se rozhodla, že se poprvé ve svém životě zúčastním čtecí výzvy. A Kostičas jsem tam prostě musela zařadit – kniha, které má více než 400 stran.

Bum, po 2 měsících jsem navázala spolupráci s internetovým knihkupectvím megaknihy.cz. Jsem na sebe neskutečně pyšná, že jsem to dotáhla tak daleko. A jako první recenzní výtisky jsem si vybrala právě knihu Kostičas od Samanthy Shannonové.

Není nic horšího než příběh bez konce 

Hned ze začátku říkám, že první polovině knihy nebudete moc rozumět. A to nemyslím ze srandy. Je tam tolik nových slovíček, které s pravděpodobností nebudete chápat. Od toho je na konci knihy slovníček výrazů, které můžete v klidu otevřít, když nebudete nějakému cizímu slovíčku rozumět.

I když je začátek více než matoucí, v druhé polovině se kniha naplno rozjíždí a vtáhne vás do děje. Hlavní hrdinka Paige je celkem tvrdohlavá, takže nějakou dobu mi trvalo, než jsem si na ni zvykla. (Chápejte, na takovéto věci nejsem zvyklá :D.) K srdci mi přirostlo sice jenom pár postav (Strážce :D), ale čím méně, tím lépe, protože série Kostičas bude mít dohromady 7 knih. Tak co, už se mnou souhlasíte?

Pokud přežijete první dvě poloviny knihy, které vás úplně emociálně vyždímají, tak v tom případě rozhodně nerozdýcháte závěrečnou část. Konec končí tak moc velkým cliffhangerem až se mi z toho zatočila hlava.

P.S.: Pamatujete si, jak jsem vám psala, že nepatřím mezi lidi, kteří osahávají knihy (bod 7)? Tak u Kostičasu jsem nemohla mít ruce u těla. Ta obálka je tak naprosto skvostná až mi z ní tekly sliny po bradě a ruce jsem neměla úplně červené od toho, jak jsem přejížděla po obálce.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT KNIHKUPECTVÍ MEGA KNIHY ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM J

Žádné komentáře:

Okomentovat