neděle 5. června 2016

Knihy, které chci přečíst za léto 2016


Neříkejte mi, že někdo nemá seznam knih, které chce toto léto přečíst. Já si ho dělám každý rok, ale myslíte si, že ho dodržuju? Ha, to fakt ne. Ale myslím si, že bude celkem vtipné, když se v září objevím a vy zjistíte, že jsem přečetla pouze jednu či dvě knihy z tohoto seznamu.
P. S. : Kliknutím na název knihy se dostanete na její Goodreads stránku ;).


Vampýrská akademie (Vampýrská akademie, #1)


O čem je?: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové. Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.

Proč ji chci přečíst?: Protože na mém to be read seznamu je na prvním místě, a protože si jí chci konečně sakra přečíst! Podle anotace to zní strašně drsně. Ke čtení mě také vedou diskuze, které proklínají film (znáte to – vůbec to není podle mých představ a tak dále). Chci si na věc udělat vlastní názor, protože i po dvou letech po filmovém vydání se tu a tam vynořují nadávky právě na režiséra Vampýrské akademie. 


Ostrov LhářůO čem je?: Báječná rodina Sinclairových. Soukromý ostrov. Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku. Skupina čtyř přátel (Lhářů), jejichž přátelství začne být destruktivní. Revoluce. Nehoda. Tajemství. Lži a další lži. Pravá láska. Pravda.

Proč ji chci přečíst?: OMG, já jí tak moc chci mít přečtenou! Už rok a něco se chystám, že až dočtu támhletu knížku, přečtu si Ostrov lhářů. A co myslíte, že udělala Káťa? Nemá ji ani koupenou. *frustrující povzdech*


O čem je?: Dvanáctiletého kluka Percyho Jacksona čeká vyhazov ze školy a další trampoty na sebe nenechávají dlouho čekat. Najednou kolem něj začínají ožívat bytosti ze starých řeckých bájí. Z učitelky matematiky je rázem krvelačná příšera, z Percyho kamaráda se vyklube satyr a jeho otec je jedním z olympských bohů. Většina z nich má na Percyho spadeno, podezírají ho z krádeže blesku – mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percy a jeho přátelé mají jen 10 dní na to, aby blesk našli a vrátili, uklidnili náladu na Olympu a zabránili osudné válce bohů.

Proč ji chci přečíst?: Lepší otázka je, proč jsem ji ještě nepřečetla? Jsem nějaká vadná, já vím. Jediné, co jsem kdy viděla s Percym Jacksonem je film a ten (prý, já nevím, vždyť jsem to nečetla) není vůbec podle knihy. A jak já říkám, nejlepší je udělat si na věc svůj vlastní názor, že? Mimo to, strašně moc chci mít tuhle knížku přečtenou!

!SPOILERY Z KNIHY VŠEM KLUKŮM, KTERÉ JSEM MILOVALA!
O čem je?: Lara Jean nečekala, že se doopravdy zamiluje do Petera. Vždyť jen předstírali, že spolu chodí. Ale v jednu chvíli oba předstírat přestali a najednou je Lara Jean zmatenější než kdy dřív a neví co dělat. A pak se do jejího života vrátí jeden kluk, co se jí dříve líbil, a spolu s ním i pocity, které k němu cítila. Je možné, aby byla holka zamilovaná do dvou kluků najednou? 

Proč ji chci přečíst?: Protože je to pokračování knihy Všem klukům, které jsem milovala, což byla strašně cute knížka se strašným klišé love story, ale co. Je čas na trochu slaďárny, ne? Od toho je přeci léto. Bodík navíc – zítra vychází!

Dvůr trnů a růží (A Court of Thorns and Roses, #1)

O čem je?: Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.

Proč ji chci přečíst?: Protože Sarah J. Maasová. Upřímně, já bych si od téhle ženské přečetla i její nákupní seznam (Ach jo, proč používám referenci z Hvězdy nám nepřály?). Na tuhle knihu se strašně moc těším a jsem neskutečně ráda, že CooBoo nechává původní obálku, protože skvost, a že jí vydá v paperbacku, protože haló, bude se to skvěle hodit k sérii Skleněný trůn!

Než jsem tě poznala, Jojo Moyesová

O čem je?: Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud.

Proč ji chci přečíst?: Na konci měsíce je premiéra stejnojmenného filmu v kinech, takže tak. (Hraje v něm Sam Claflin a Emilia Clarke!) Vím na 100%, že u knihy budu brečet jako želva, ale to je holt život. (Ne brečet nad vymyšlenými postavami, ale vy to snad chápete.) Knihu si koupím hned jak vyjde s filmovou obálkou, protože (Sam Claflin) je prostě pěkná (ehm…).

A jaké jsou vaše knihy, které si chcete v létě přečíst? Máte seznam nebo jen tak po nějaké knize šáhnete?

1 komentář:

  1. Pěkný výběr :) Já jsem si na léto také udělala velké plány, tak snad nám to vyjde :) Přeji hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat