pátek 3. června 2016

Zachraňte vojína Ryana

Zachraňte vojína Ryana
Žánr: Válečný, drama, akční, historický
Původ: USA, 1998
Délka: 169 min
Obsah: Druhá světová válka byla rozhodující událostí 20. století a pro Ameriku se stala určujícím dějinným zvratem. Změnila tehdy hranice světa a dnes je nazývaná „poslední velkou válkou“. Ani sebelepší výcvik však nemohl spojenecké vojáky připravit na to, co je čekalo po vylodnění v Normandii, na pláži s krycím jménem Omaha. Přestože byli naplněni odhodláním a vírou ve vítězství, jen málokdo z nich bitvu o tento malý kus francouzského pobřeží přežil. Z pohledu kapitána Johna Millera je zřejmé, že si uvědomuje nebezpečí, které na jeho jednotku čeká. Netuší však, že to není zdaleka ten nejtěžší úkol, který bude muset se svými vojáky splnit.

Ke zhlédnutí tohoto filmu mě částečně vedla jedna učitelka na mé škole, která tvrdila, že Zachraňte vojína Ryana si musí každý pustit. No, a jelikož já věřím všemu, kdo co řekne, jsem si ho prostě musela pustit a musím říct, že to byla pořádná emoční ždímačka.
Tak. Řekla jsem to. Je to slušná emoční ždímačka. Netvrdím to kvůli tomu, že tam hraje Matt Damon. A Tom Hanks. A Vin Diesel. A spousta dalších úžasných herců, tvrdím to kvůli tomu, že tento film se nesnaží nic zbarvit. Nelže nám. Ukazuje nám, jak to přesně ve válce asi tak mohlo být. A právě kvůli tomu jsem se na to podívala.

Nebudu vám lhát. Strašně jsem se toho filmu bála. A hned od začátku jsem se málem pokadila strachy. Všechno vybuchovalo, lítalo do vzduchu, a to nemluvím o přilbách, ale o částích těla. Bylo to šílené, ale pravdivé. Ne vždycky jsme na některé věci připraveni. Druhá světová válka je toho příkladem.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o historii a přitom máte rádi emoční ždímačky, film Zachraňte vojína Ryana si nesmíte nechat ujít. 

100%

2 komentáře:

  1. Já s tebou absolutně nesouhlasím, asi proto, že nemám ráda podobné typy filmů. Ale i tak, tenhle film se mi opravdu moc nelíbil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že na začátku jsem si říkala, co to sakra je a proč jsem se na to začala koukat, ale jak ta první půlhodinka skončila, bylo to fakt super ;). Ale naprosto chápu ty lidi, kteří se neradi koukají na tento typ filmů, Zachraňte vojína Ryana není pro každého.

      Vymazat