sobota 9. července 2016

10 knižních dní: Den 4.

Image by Kateřina Dvořáková

Pamatujte na staré dobré knihomolské přísloví: Nikdy nesuď knihu podle filmu.

Harry Potter recenze
Prosím vás, kdo z vás si myslel, že v tomto seznamu bude chybět Harry Potter? Myslím, že nikdo. Filmové zpracování mé nejoblíbenější knižní série mě fascinuje i teď. Závěrečná bitva o Bradavice, kde pobíhali troli, kouzelníci létali na košťatech, mozkomoři poletující nad Bradavicemi… Skvělá grafika, výborní herci (Maggie Smith, Alan Rickman, Har Daniel Radcliffe, …). Můj nejoblíbenější díl bude pravděpodobně 2. díl Relikviích smrti.

Ten, kdo stojí v koutě recenze
Ha, moje druhá nejoblíbenější knížka… Vůbec jsem se na film nepodívala kvůli Emmě Watson (aka Hermiona). Musím říct, že když porovnám film a knihu, pár rozdílů se sice najde, ale je to bravurně natočeno a já se na tento film můžu koukat stále dokola a nikdy mě neomrzí.

Hunger games recenze
Přiznávám, první díl mě trochu děsil. No, však víte. V knize autorka docela dobře (?) popisovala, jak se lidi navzájem vraždí, tudíž jsem se fakt bála, jak to zvládnou natočit, aniž bych se na místě nepozvracela. A musím říct, že jsem se u filmu více nebavila. Jo, to znělo hrozně, ale snad chápete. Hunger games patří mezi moje nejoblíbenější zfilmované knihy.

Velký Gatsby recenze
Velký Gatsby je ten případ, kdy jsem dříve viděla film, než četla knihu. Částečně za to může moje posedlost Leonardem DiCapriem, částečně za to může moje nechuť lenost si přečíst knihu. Nutno podotknout, že nevím, proč jsem se té knihy tak bála, protože je skvělá. A filmové zpracování snad ještě lepší. Lepší herci do rolí být vybráni nemohli, to vám povím.

Hra o trůny recenze
Hra o trůny je sice seriál, ale co. Myslím si, že nemám právo Hru o trůny na tento den přidávat, protože jsem teprve u třetí série (a prvního dílu…), ale jelikož jsem četla i první knihu, tak mohu říci, že seriál mám raději než knihu, ale lidi, jde jen o mojí lenost číst takové bichle, tudíž se druhému dílu pravděpodobně vyhnu.

Divergence recenze
Ách, Divergence. Důvod, proč vám sem píšu jenom Divergenci a ne sérii Divergenci, značí o tom, že scénáristé Rezistenci a první část Aliance totálně zpackali. Filmové zpracování Divergence mělo sice pár much, ale i tak se mi neskutečně líbil. Jenže nikdy nepochopím, proč u série, které jsou zfilmované, mění scénáristy. Podle mě stačí obsadit dva scénáristy, kteří knihu četli, spolupracovali s autory knih a natáčeli všechny díly v série, ne?

Iron Man
Oukej, snad se počítá i Iron Man, protože nevím, jestli sem mohu dát i zfilmované komiksy. Hm, snad jo, protože Iron Man je fakt nejlepší film o superhrdinovi, který jsem kdy viděla. Fajn, komiksy jsem nečetla, ale no tak. Stačí jenom na internetu číst tu chválu na Roberta Downeyho Jr., který Iron Mana ztvárňuje. Vždyť i sám Stan Lee, tvůrce Iron Mana, si Roberta vychvaluje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat