neděle 10. července 2016

10 knižních dní: Den 5.

Image by Kateřina Dvořáková

Každý máme svého jednoho nejoblíbenějšího autora, od kterého máme minimálně tři knihy. A já jich mám rovnou šest. 


Myslím, že moje rozhodnutí nepotřebuje odůvodňovat. J. K. Rowlingová je autorka s velkým A.

Paní Duha. Tak jí s oblíbeností říkám (rainbow = duha), přestože mi to přijde divné, ale je to zábava. Od autorky jsem četla Fangirl a Eleanor & Park, v srpnu se chystám na Nedej se, které bude vydávat Yoli, takže jupí! Její knihy se vám líbit nemusí, ale její styl psaní rozhodně.

Pro mě nově (ha, rok) objevená autorka, která mě okouzlila svojí sérií Skleněný trůn, který je mistrovské dílo. Jak s oblibou říkám, přečtěte si tuto sérii. Lepší rozhodnutí nikdy v životě neuděláte, věřte mi.


Od Cassandry Clareové budu mít brzo přečteny všechny její knihy, protože a jelikož je to Cassandra Clareová a lovci stínů. Nástroje smrti je moje nejoblíbenější série (fajn, druhá), protože Jace. (Prosím, bez komentáře. Nikdo se se mnou nehádejte, že jste si knihu – holky – nepřečetli kvůli Jaceovi. Pokud mi to budete tvrdit, tak sami sobě lžete.)

Říkám si, že jsem asi divná, ale já moc knihy od mužů nečtu. Nevím proč, prostě mě to moc nechytá. Ale Stephen Chbosky je snad jediný mužský autor, který mě donutil brečet. (Ne, u Hvězdynám nepřály jsem nebrečela, protože mi ta kniha přijde stupidní. Tak, řekla jsem to.) Ten, kdo stojí v koutě je skvělá jednohubka, slupnete ji za jeden den.

Lewis Carroll
Důvod, proč sem dávám Lewise Carrolla je jednduchý. Alenka v Říši divů. Toto je jediná pohádka, na kterou se dívám dobrovolně a s radostí. Žádná Popelka nebo Obušku z pytle ven, ale Alenka. Jako malá jsem se šíleně bála toho animovaného filmu od Disney. Přišlo mi to prostě děsivé, ale milovala jsem to. A teď, když už jsem větší, ujíždím na filmovém zpracování s Johnnym Deppem.

Žádné komentáře:

Okomentovat