sobota 3. září 2016

[RECENZE] C. J. Redwin - Stínová královna

Stínová královna (Ravenspire, #1)
KNIHA: Stínová královna
AUTOR: C. J. Redwine
SÉRIE: Havraní říše #1
ŽÁNR: Retelling, fantasy, YA
NAKLADATELSTVÍ: Baronet
POČET STRAN: 360
ANOTACE: Po matčině smrti se život korunní princezny Lorelei dramaticky změní. V zájmu posílení odvěkého spojenectví její rodné Havraní říše a sousedního Morkantu se Loreleiin otec znovu ožení, a sice se sestrou zesnulé královny, Irinou.
Zpočátku se zdá, že je všechno v nejlepším pořádku: panovník Havraní říše i jeho dvě děti jsou konečně šťastní. Irina však pomocí temné magie postupně ovládne celý zámek včetně krále, jenž se stává pouhou loutkou, závislou na vůli své manželky... 
Lorelei ví, že proti Irině může bojovat jen jedinými zbraněmi – a to kouzly, která budou mocnější než královnina. Musí však být rychlejší, důvtipnější a silnější než Irina a v boji o trůn Havraní říše a záchranu lidu svého království je ochotná obětovat i to nejcennější – svůj vlastní život.


MÉ HODNOCENÍ:

Můžeme se chvilku, prosím kochat tou nádhernou obálkou a mapou uvnitř? Děkuji.

Výsledek obrázku pro the shadow queen c j redwine tumblrHned na začátku se s vámi musím podělit o své pochyby, které jsem ke knize ještě před začátkem čtení chovala. Četla jsem pouze tři recenze na Stínovou královnu a ty v sobě chovaly velmi smíšené pocity, kterých jsem se zpočátku obávala a říkala si, jestli ta kniha je opravdu tak ‚průměrná‘. Tak mi nezbývala nic jiného, než se pustit do čtení.

Ze začátku víte, že podle mě je ta obálka absolutně úchvatná. Černá je moje barva, mno. A ta mapa hned, když otevřete knihu… Skvost! Co si budu nalhávat, kniha mě pohltila již na začátku.
Nevím, jestli jsem jediná, kdo si myslí, že styl psaní Redwinové je celkem podobný C. Clareové. Při čtení mi přišlo, že se autorka nechala strhnout psaním popisným částí, což mi zas tak moc u Redwinové nevadilo a bavilo mě, zato u Cassandry jsem se občas musela nutit dočíst kapitolu.
,,Do bitvy se nechodí proto, že jsi si jistá vítězstvím," upozornil Gabriel. ,,Bojuješ, protože víš, že je to správné."
Další věc, kterou jsem na knize ocenila – autorka nám nepředvedla ŽÁDNÝ milostný trojúhelník. Víte, jak moc je cenné v knize nenalézt žádný milostný trojúhelník? (Úplně si představuji samu sebe, jak po knihkupectví chodím po čtyřech a hledám knihu, která v sobě nemá milostný trojúhelník. Nevím, proč se přirovnávám k praseti, který hledá lanýže…?) K tomu všemu Lorelei je celkem stravitelná hlavní hrdinka, a princ Kol taky není úplně prvotřídní blbec.

Ale ten konec. V knize jsem pár věci nepochopila a na některé otázky mi autorka neodpověděla. Proč jsou Lorelei a Irina mordušky? Jak se dostali ke své moci? A spousta dalšího. A k tomu všemu jsem hned po pěti kapitolách věděla, jak celá kniha Stínová královna skončí. Tím si ode mne kniha zaslouží ‚pouze‘ 4 hvězdičky. Přesto knihu doporučuji všem, kteří mají rádi Sněhurku a retellingy pohádek.

Btw.: DRACI!!!! 

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ MARTINUS.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI  TOHO VÁŽÍM :)!
KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE

small gold starsmall gold starsmall gold starsmall gold star

Žádné komentáře:

Okomentovat