neděle 28. srpna 2016

[RECENZE] Maggie Stiefvater - Osudný polibek

Osudný polibek (Havraní bratrstvo, #1)
KNIHA: Osudný polibek
AUTOR: Maggie Stiefvaterová
SÉRIE: Havraní bratrstvo #1
ŽÁNR: Fantasy, YA, paranormální
NAKLADATELSTVÍ: Argo
POČET STRAN: 330
ANOTACE: Šestnáctiletá Blue se narodila do rodiny senzibilů a jasnovidců. Ve svém osudu má napsáno, že až políbí svou pravou lásku, dotyčný zemře. Blue se proto rozhodne, že nikdy nikoho líbat nebude.
Kluci ji nezajímají a hlavně ne ti z Havraního bratrstva, party bohatých studentů místní elitní školy. S těmi jsou jenom potíže. Jenže když ve své první jasnovidné vizi spatří Ganseyho, vůdce Havraního bratrstva, který má během příštího roku zemřít, nedokáže ho vyhnat z hlavy. Když se s ním pak setká tváří v tvář, polibek smrti se stane reálnou hrozbou...


MÉ HODNOCENÍ:

Ach jo, já chci taky Ganseyho. Nebo Ronana.

Přijde mi, že jsem zase poslední člověk na zemi, kdo se konečně vrhl na sérii Havraní bratrstvo. Všichni už tuto sérii mají dočtenou a noci brečí, že skončila a já jsem teprve nedávno dočetla první díl. Na mojí obranu, už mám rozečtený druhý díl a mám pocit, že jsem na nějaké třicáté stránce, ale i tak je to dost chabý výkon. I na mě.

Maggie nám představuje zcela nový svět YA knih. Byla to taková náhlá změna od všech těch upírů, vlkodlaků a tupých hlavních hrdinek, které omdlévají jen, co na toho dotyčného pomyslí. Tak se mi nedivte, že jsem byla šokovaná, když nám autorka představila zcela svou a nebojácnou hlavní hrdinku Lilu (Blue, vždyť to máte jedno) a zcela divnou partu zvanou Havraní bratrstvo.

Výsledek obrázku pro the raven boys tumblr„Co to vlastně dělá?" zbystřil Adam. „Močí." „Můžeš se vsadit, že Lynch bez váhání znesvětí i nejposvátnější místo." „Znesvětí? Značkuje si teritorium." „V tom případě mu musí patřit mnohem větší část Virginie než tvýmu tátovi." „Když tak nad tím přemýšlím, nedokážu si vybavit, že by někdy používal záchod."

Havraní bratrstvo se skládá z Noaha, Adama, Ronana a Ganseyho. A jenom polovinu z nich jsem chápala a milovala. Celkově vzato, kdo nemá rád Ganseyho? Kdo? Co by na něm taky nešlo nemilovat? A pak tu máme Ronana. Toho jsem měla ráda hned od začátku, protože, jak asi víte, mám šílenou úchylku na bad boye, což Ronan rozhodně je. A pak tu máme zbylé dva týpky – Noaha a Adama. Hned od začátku jsem věděla, že na Noahovi je něco špatně (berte si to, jak chcete) a Adama… Když od byl tak tvrdohlavý! A ten konec to úplně dorazil. Úplně.
Nevím, jak ukončit celou tuhle recenzi, protože to samozřejmě vypadá na pět hvězdiček, jenže! Ten začátek byl meh. Nic moc. Samé popisné části. Vím, že je to v knize důležité, jinak bychom nepobrali zbytek knihy, jenže mě toto v knihách tak nebaví!

Výsledek obrázku pro small star pngVýsledek obrázku pro small star pngVýsledek obrázku pro small star pngVýsledek obrázku pro small star png

Žádné komentáře:

Okomentovat