pondělí 21. listopadu 2016

[RECENZE] Sarah J. Maas - Dvůr trnů a růží

Výsledek obrázku pro dvůr trnů a růží
KNIHA: Dvůr trnů a růží
AUTOR: Sarah J. Maasová
SÉRIE: Dvůr trnů a růží #1
ŽÁNR: Fantasy, NA
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
POČET STRAN: 440
ANOTACE: Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
Úžasný a mrazivý příběh na motivy Krásky a Zvířete.


MÉ HODNOCENÍ:

Ano, jsem si vědoma toho, že jsem recenzi na knihu přidala naposledy 6. října. A ano, stydím se za sebe. Ani se nemůžu na nic vymluvit. Může za to čistě jenom moje lenost, kterou bych už trpět neměla, ale znáte to.
Poprvé za milion let jsem měla štěstí a vyhrála jsem víkendovku u CooBoo. Pozor, vyhrála jsem ji někdy na konci září. A je konec listopadu, co na ni píšu recenzi. To už také o něčem vypovídá.

Ale aby celá recenze nebyla jenom o tom, jaký jsem líný člověk, a že si nic nepamatuji, tak se chci dostát k důležitějším věcem. Zaprvé, obálka. Je absolutně nádherná. Zadruhé, vůně. Nevím proč, ale tahle kniha mi voní prostě jinak. (To nemyslím obrazně. První věc, co udělám, když dostanu novou knihu, je, že si k ní čuchnu. A já vím, že nejsem jediná, kdo to dělá, takže mě nesuďte.)

Když jsem se dostala z této „feťácké části“, tak jsem se konečně sebrala a tu knihu otevřela (!!!) a začala číst. Pravda, ten začátek byl opravdu skvělý. No, ona celá ta kniha byla skvělá, ale něco tomu prostě chybělo.

Styl psaní byl opravdu super. Upřímně, co jiného můžeme od Maasové čekat, že? Příběh byl čtivý, zápletka nechyběla. A v tom je možná asi ten háček. Zápletka. Připadalo mi, že se kniha rozdělila na dvě poloviny. První, ve které se řeší více lidské vztahy než zápletka, a druhá, ve které se odehrál zbytek knihy.

Co se ale musí nechat, je ten konec. Nevím, jak to přišlo ostatním, ale mně připadalo, že to skončilo obrovským cliffhangerem (=otevřeným koncem), a tak jsem hned o víkendu musela běžet do knihkupectví pro druhý díl. V angličtině.

Knihu doporučuji těm, kteří máte v oblibě fantasy, víly, pohádku Krásku a Zvířete a i trošku peprných scén. Díky těm scénám se kniha dá řadit jak do young adult i do new adult žánru. Spíše bych ji doporučila právě new adult čtenářům, ale pokud jste, jako já, zvyklí na trošku „tvrdší“ četbu, tak vám nebudu bránit, protože Dvůr trnů a růží si rozhodně zaslouží vaší pozornost. 


⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat