pondělí 27. března 2017

[RECENZE] Patrick Ness - Volání netvora

33891969
KNIHA: Volání netvora – Příběh života
AUTOR: Patrick Ness
SÉRIE: Samostatná kniha
ŽÁNR: Fantasy, YA
NAKLADATELSTVÍ: Slovart
ANOTACE: Třináctiletého Conora navštěvuje noc co noc netvor. Není to však ten, kterého Conor očekával - ten z noční můry, jež ho pronásleduje od doby, kdy jeho maminku začali v nemocnici týrat neúspěšnými léčebnými procedurami. Tenhle netvor je jiný. Je to tajuplný přízrak z dávných časů, ukrývající se v podobě starého stromu za domem. Je tu proto, aby Conorovi vyprávěl tři příběhy. Na oplátku ale něco chce. Tu nejnebezpečnější věc ze všech. Chce pravdu.


MÉ HODNOCENÍ: Je vidět, že Patrick Ness psát prostě umí.

Podle mého názoru je téměř nemožné nevědět, že kniha Volání netvora existuje. Každý o knize musel alespoň jednou slyšet. Pokud vám unikla kniha, tak si jsem se na 100% jistá, že vám neunikla informace, že se do kin chystá film. No, chystá. Premiéru má u nás, tuším, tento čtvrtek, takže tak.

Vlastně ani nevím, komu mám knihu doporučit, protože ono je to dosti komplikované. V knize se objevují prvky čtení pro 13+, jindy je to zase úroveň čtení Harryho Pottera. Je vidět, že Patrick Ness opravdu psát umí (schválně mi do komentářů napište, kolikrát se v tomto článku objevilo, že Patrick Ness psát umí), a to nejen pro ty nejmladší čtenáře, ale i pro ty zkušenější, kteří si myslí, že už je v knize nic překvapit nemůže. A hele, Patrick přijde vždycky (četla jsem od něj pouze dvě knihy, ale chystám se na třetí Něco víc, která vyšla před nedávnem) s něčím novým, což je opravdu fajn a já si čtení jeho knih fakt užívám.

Tyran s osobním kouzlem a výbornými známkami je pořád tyran.

V knižním průmyslu se rozmohlo téma nemocí, což je někdy deprimující, když se na každém kroku propaguje kniha, která vypráví o něčem takovém, ale zároveň mě to hřeje u srdíčka, že lidi si už konečně přiznali, že v reálném životě to nefunguje tak jako ve středoškolských naivních románech. Jenže tu pak nastává otázka, co když se mi knihy nezalíbí, autor téma vypráví nezáživně atd., což se mi stalo více jak jednou, ale Patrick Ness toho nebyl nikdy příkladem. Postavy v knize jsou autentické, na nic si nehrají. Lze si snadno představit, že právě Conor s jeho maminkou by mohli být mí sousedi.

Víra je polovinou cesty ke každému uzdravení.

Nejvíc jsem chtěla v recenzi rozpitvávat netvora, ale uvědomila jsem si, že vlastně není ani co řešit. Přečtěte si knihu sami, udělejte si na netvora a Conora svůj vlastní názor, pak přijďte a napište mi, jak vám kniha Volání netvora změnila život, protože mě pořádně.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT NAKLADATELSTVÍ SLOVART ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM J!
KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE.

⭐⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat