neděle 16. dubna 2017

[RECENZE] Patrick Ness - Něco víc

Něco víc
KNIHA: Něco víc
AUTOR: Patrick Ness
SÉRIE: Samostatná kniha
ŽÁNR: YA, dystopie
NAKLADATELSTVÍ: Slovart
ANOTACE: Seth se topí, zoufalý a osamělý v posledních okamžicích svého zápasu s rozběsněným mořem. Pak ale procitne. Nahý, hladový a žíznivý, ale při vědomí. Jak je to možné? Vybavuje si přece, jak se mu lámaly kosti, jak mu pukla lebka při nárazu o skalisko. Jakto, že je teď tady? A co je tohle vlastně za podivné místo? Seth začíná pátrat po odpovědích, v naději, že možná není úplně sám, že se neocitl ve svém soukromém pekle, kterého se tolik bojí, že tu možná je... něco víc. 


MÉ HODNOCENÍ:

Asi bych měla začít obálkou, protože hned u ní začíná ta jedinečnost knihy. Pokud jste knihu viděli v knihkupectví nebo ji máte doma, tak jste asi taky museli zažít takový mind fuck jako já. Díra v knížce, kterou jsem nezpůsobila nějakým nedopatřením já? Ano, prosím. Originalita se v dnešní době cení.

„To už by stačilo. Sice ji nesnáším, ale není to žádná coura. Přestaň o ní mluvit jako o kusu masa, kterej si můžeš sebrat z regálu, kdykoliv se ti zlíbí.“
Od knihy jsem, kromě obálky, čekala něco víc. Je to prostě Patrick Ness. Čekala jsem další bombovou knihu, kterou budu mít v hlavě ještě hodně dlouho, ale ono se tak nestalo. Ano, příběh je zajímavý a originální, ale nevtáhl mě do příběhu. Nepohltil mě, jako to udělala kniha My ostatní tu prostě žijem nebo Volání netvora. Začátek byl na mě moc nudný, nezáživný. Já totiž absolutně nesnáším, když se v knize nevyskytují rozhovory minimálně dvou lidí. Strašně mě to frustruje.

Chtěla jsem to s knihou vzdát. Nebavilo mě to, nic se nedělo. Jsem ráda, že asi v půlce knihy pro mě nastal zlom a najednou se něco dělo. Akce tam byla, napětí také. Plot twist za začátku nevidíte, protože tam prostě není. První polovina knihy jako kdyby se nestala. Nebyla. Byl to jiný příběh.

„Musíme si lhát, abysme vůbec byli schopný žít. Jinak bysme se zbláznili.“
Možná mě kniha nechytla z toho důvodu, že jsem byla moc vystresovaná přijímačkami na střední školu. To už se nedozvím. Možná jsem knihu četla ve špatném období mého života (taková filozofická věta). Nebo je to možná těmi postavami, které jsem si moc neoblíbila. Nemohla jsem se s nikým ztotožnit, což mi v knihách strašně vadí. Ke knize mám docela komplikovaný vztah. Řeknu to ještě jednou, čekala jsem něco víc.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT NAKLADATELSTVÍ SLOVART ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM J!

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE.

⭐⭐⭐

2 komentáře:

  1. Kniha mě po pravdě zaujala hlavně svojí obálkou. Ta díra, co má asociovat dveře a už jen název samotný má něco do sebe. Zařazuji tuto knihu na svůj seznam plánované četby. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznávám se, knihu jsem si objednala právě kvůli té díře :D

      Vymazat