[RECENZE] Sarah J. Maas - Dvůr mlhy a hněvu

SÉRIE: Dvůr trnů a růží #1
POČET STRAN: 664
ŽÁNR: NA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
VAROVÁNÍ: Spoilery z knihy Dvůr trnů a růží
ANOTACE: Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid.
A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

MÉ HODNOCENÍ: Srdceryvná jízda napříč Prythianem napodruhé.

Jdou dvě skupiny lidí. Do první skupiny patří ti, kterým se první díl moc nelíbil a do druhé ti, kterým se kniha líbila, a těšili se na další. Obou skupinám odlehčím, druhý díl je totiž úplně jiný level. Mnohem vyšší level. Takže pokud jste váhali, zda se sérií pokračovat či ne, tak vám povím, že první díl se zdál spíše jako první kapitola a další díly budou lepší a lepší.

Výsledek obrázku pro a court of mist and fury tumblr artPokud máte možnost si knihu přečíst i v angličtině, běžte do toho, protože vás mohu ujistit, že požitek z knihy bude ještě větší. Já jsem knihu četla nejdříve v angličtině a poté v češtině, jelikož jsem prostě nenapravitelný případ. Český překlad je skvělý, takže se nebojte jak překladu, tak originálu. I když si v originále pár slovíček budete muset najít, to přiznávám.

Každopádně, Feyre v druhém díle se stává úplně jiným člověkem jinou vílou. Rozhoduje se jinak, její charakter se na každičké stránce mění od základu a to nejdůležitější, je ochotná sama se sebou něco dělat. Jak psychicky, tak fyzicky. Dále tu stále máme vladaře Jarního dvora, Tamlina, kterého si v knize moc neužijete (chvála bohu, protože tohohle absolutně nesnáším). Co by to bylo za třetici „hlavních postav“ zakončenou, jak jinak, než výtečným kouskem; Rhysandem. O něm se toho v knize dozvídáme nejvíc, za což můžeme opravdu být rádi, protože tenhle chlápek…! Ach jo. Ve Dvoru mlhy a hněvu se seznamujeme s velkým množstvím nových ale i starých postav, vydáváme se do jiných dvorů, a tak zkoumáme celý Prythian. Za sebe jsem si asi nejvíce oblíbila Letní dvůr, protože prostě moře.

Co dál říct než jen to, že Sarah napsala další výtečnou knihu a je jen otázkou, jak skvěle série bude pokračovat dál. Abych vám odlehčila mysl, tak vám povím, že původní trilogie končí dílem A Court of Wing and Ruin. Nadále budou pokračovat další tři knihy, které se dají považovat za spin-offy prvních tří knih, jelikož se v něm budou, podle mých informací, vyskytovat především vedlejší hrdinové.

⭐⭐⭐⭐⭐

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ MARTINUS.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

OBJEVOVAT NOVÉ DVORY PRYTHIANU MŮŽETE ZDE.