sobota 23. září 2017

[RECENZE] J. K. Rowling - Harry Potter a prokleté dítě

31362625
KNIHA: Harry Potter a prokleté dítě
AUTOR: J. K. Rowlingová, John Tiffany, Jack Thorn
SÉRIE: Harry Potter #8
ŽÁNR: Fantasy, YA
NAKLADATELSTVÍ: Albatros
POČET STRAN: 424
!VAROVÁNÍ! Spoilery ze série Harry Potter
ANOTACE: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.

MÉ HODNOCENÍ:
Žůva, myslím, že moje recenze bude mezi všemi negativními vážně vyčnívat, protože já slovy nemůžu popsat, co pro mě vydání knihy Prokleté dítě znamenalo.

Od knihy jsem vůbec nevěděla, co mám čekat, protože jsem si nečetla anotaci ani jednu jedinou recenzi, dokud jsem knihu neměla já přečtenou. Věděla jsem, že kniha bude pojednávat o synovi Harryho a to mi bohatě stačilo.

První věc, na kterou jsem si myslela, že si budu stěžovat, je provedení knihy. Ona to vlastně není zas tak úplná kniha, protože je to vydání scénáře divadelní hry. Překvapivě mi to nedělalo žádný problém, i když jsem divadelní scénář nikdy předtím neměla v rukou a ani jsem ho nečetla. Pravda, chybělo mi barvité popisování Rowlingové, ale dalo se na to zvyknout, když jste chtěli. Což já jsem chtěla. Chtěla jsem si osmého Harryho užít do co nejmenších detailů.

Výsledek obrázku pro harry potter and cursed child tumblrV jedné recenzi si čtenář stěžoval, jak moc se Harry změnil a že osmý Harry ani neměl zvyknout. Chápu, že většině lidí Prokleté dítě přijde jako zklamání, přeci jen, je to Harry Potter, nejoblíbenější knižní série vůbec. Ale zase si musíme uvědomit, že Harrymu je v této knize 36 a není to už sedmnáctiletý teenager. Je přeci jasné, že se bude chovat jinak, než jsme zvyklí. Teoreticky vzato si to můžeme přebrat, jako že svého starého známého nevidíte 19 let a najednou ho potkáte na ulici a znovu se sblížíte, ale vy najednou zjišťujete, že se od té doby, co jste ho neviděli, změnil k nepoznání. Je to přeci jasné jak facka.

Albus a Scorpius byli neskutečně zlatí a je vidět, že se moc nepotatili. Za vinnu jim to dávat nemůžu. Albus se narodil slavnému Harrymu Potterovi, chlapci, který přežil. A Scorpius se narodil Dracu Malfoyovi, bývalému Smrtijedu. Kdyby Rowlinogvá a spol. napsali úplně o stejných lidech, kteří se chovají úplně stejně, jako jejich rodiče, tak by to nikdo číst nechtěl, no ne?

Zápletka pro mě byla celkem předvídatelná, ale v tomto případě mi to nevadilo. Užila jsem si to tak či tak. 

⭐⭐⭐⭐⭐


Žádné komentáře:

Okomentovat