čtvrtek 21. září 2017

[RECENZE] Marie Lu - Mladí vyvolení

Mladí vyvolení
KNIHA: Mladí vyvolení
AUTOR: Marie Lu
SÉRIE: Mladí vyvolení #1
POČET STRAN: 328
ŽÁNR: YA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Talpress
ANOTACE: Adelinu Amouteru změnila horečka krve. Před deseti lety se její zemí prohnala epidemie smrtící choroby. Většina nakažených zemřela, ale děti, které přežily, vyvázly s podivnými cejchy. Adelině se zbarvily vlasy na stříbrno, řasy zbledly a místo levého oka má teď jen klikatou jizvu. Její krutý otec věří, že je malfetto, které ničí pověst rodiny a stojí v cestě jejich štěstí. O některých přeživších se však říká, že mají víc než jen jizvy - věří se, že mají záhadné a mocné dary, a přestože jejich totožnosti zůstávají skryté, začalo se jim říkat Mladí vyvolení. Adelina se stane členkou jejich tajného společenství, její schopnosti postupně sílí a vzbuzují respekt i oprávněné obavy. 

MÉ HODNOCENÍ: Jsem celá nadšená z toho, že mě kniha uvrhla do reading slumpu :)).

Je vidět, že mi prostě psaní Marie Lu nesedne. Příběh jejích knih mi vždy přijde zajímavý, ale nedokáži se do čtení vžít. Pokud jste četli moji recenzi na knihu Legenda, víte, že tempo vyprávění knihy bylo pro mě vyčerpávající. To samé platí i u Mladí vyvolení.

Výsledek obrázku pro the young elites tumblrNěkdy mám pocit, že se do čtení nutím jenom proto, abych už tu knihu měla konečně za sebou a mohla věnovat více času knize jiné. A Mladí vyvolení mě brzdili už od samého začátku. Ze začátku jsem byla zmatená, dále mě to bavilo zhruba do čtvrtiny, a pak se to seběhlo do jednoho velkého stereotypu. Vývoj hrdinky jsem moc nezaznamenala; ba naopak, zdálo se mi, že její charakter jde do háje. Je možné, že se z ní v příštích dílech vyvine něco zajímavějšího. Jen škoda, že další díly číst nehodlám, protože nemám ráda knihy/série, které mě uvrhnou do úplně šíleného reading slumpu, takže bye :)). Too many books, so little time.

Myslím, že toto je jediný případ, kdy se mi víc zalíbily vedlejší postavy než hlavní hrdinka. Například Enza bych chtěla víc a u ostatních Vyvolených bych preferovala víc popisu charakteristiky, protože si dokáži vybavit jen pár jmen, ale jaké měly schopnosti, co dokázaly, jaký podíl měly v celé knize, si nedokáži vybavit ani ťuk.

Je celkem možné, že pokud se vám líbila Legenda, bude se vám líbit i Mladí vyvolení. Pokud ne, tak šáhněte po něčem zajímavějším, protože se budete nudit a říkat si, kdy už to konečně skončí.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ E-KNIH eReading.cz ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE, UKÁZKA V PDF/EPUB/KINDLE.

Zobrazování obrázku logo nové průhledné.png

⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat