čtvrtek 19. října 2017

[RECENZE] Banjamin Alire Sáenz - Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru

26072829
KNIHA: Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru
AUTOR: Benjamin Alire Sáenz
SÉRIE: Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru #1
ŽÁNR: YA, LGBT+
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ANOTACE: Aristoteles je naštvaný teenager, který má bratra ve vězení. Dante je všeználek s nezvyklým pohledem na svět. Tihle dva kluci se potkají na koupališti a zdá se, že nemají zhola nic společného.
Ale protože jsou oba samotáři, začnou spolu trávit čas a zjistí, že jejich přátelství je opravdu neobyčejné – takové to, které změní životy a vydrží navždycky. A díky němu také Ari i Dante zjistí ty nejdůležitější pravdy o sobě samých a o tom, jakými lidmi by se chtěli stát.
 
MÉ HODNOCENÍ: Nevím, proč jsem si myslela, že kniha patří do žánru fantasy :)).

Jako vždycky, čtu populární knihy, až kolem nich hype opadne. Taková prostě jsem. Platí to u všeho. Jelikož je kniha v zahraničí hodně u čtenářů oblíbená, řekla jsem si, že je načase, abych se taky konečně odhodlala, zašla do knihovny a knihu si vypůjčila. Čtěte jako: šla jsem do knihovny půjčit si povinnou četbu do školy a čirou náhodou jsem narazila na AADOZV. A nelitovala jsem.

Měla jsem ještě půl hodiny, než mi jel autobus domů, tak jsem si sedla do parku (to ještě svítilo sluníčko, zrovna teď prší jak z konve) a tu půl hodinu jsem si četla právě tuto knihu. Za tu dobu jsem přečetla 70 stran a dalších 20 v autobuse. Ups. (Tím jsem aspoň vykompenzovala to, že když jsem přišla domů, tak jsem na 2 hodiny usnula. Ups.) Je to čtivé, díky krátkým kapitolám. Za krátké považuji kapitolu na půl stránky. Přirozeně, jsem si řekla, že jelikož je kapitola tak krátká, tak si to vykompenzuji tím, že si jich přečtu ještě deset.

Výsledek obrázku pro aristoteles and dante discover
Ale abych nemluvila jen o jedné věci, pojďme si popovídat o postavách a ději. A tady nastal problém. Skoro půlku knihy nevíme plot twist. Prostě čtete a ani nevíte, co bude dál. Protože ty události spolu nijak moc nesouvisejí. Ale ono vám to nevadí, protože se to tak moc lehce čte. Aristoteles a Dante jsou absolutně bizarní jména. Právě proto jsem si myslela, že je to fantasy kniha. Svým způsobem je pojmenování postav zajímavé, ale jinak naprosto náhodné a k ničemu. Aristoteles mi občas přišel, že ani neví, o čem mluví. Choval se impulzivně. Nejdřív konal, a pak nad jeho činy přemýšlel *face palm*. Dante si podle mě zasloužil, aby bylo vyprávěno i z jeho úhlu pohledu. Vůbec by mi nevadilo, kdyby polovina knihy byla z pohledu Aristotela a druhá z pohledu Danta.

Bylo to hezké čtení, ale nic nového mi nepřineslo. Není to špatná ani skvělá kniha. Spíš průměr. Hodně se mi ale líbilo, že jak Aristoteles i Dante mají rodiče, ke kterým se můžou obrátit, když mají problém. Chápejte, v YA literatuře se rodiče moc často nevyskytují, a když ano, tak jsou v ději jen tak na okraji, jako by nebyli vůbec důležití, což rodiče rozhodně nejsou. Takže toto mě zahřálo u srdíčka.
P. S.: Tuto recenzi si můžete zařadit do kategorie: Káťa je nachlazená a nemá co jiného dělat, než smrkat, tak proto na ni tak dlouhá recenze.

⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat