neděle 26. listopadu 2017

[RECENZE] Sabaa Tahir - Plamen v temnotě

35104368
KNIHA: Plamen v temnotě
AUTOR: Sabaa Tahir
SÉRIE: Jiskra v popelu #2
ŽÁNR: NA, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Host
Spoilery z prvního dílu Jiskra v popelu
ANOTACE: Po Čtvrté zkoušce a událostech, k nimž při ní došlo, se vojáci vydávají na lov dvou uprchlíků, kteří utekli ze Serry a vydávají se na nebezpečnou cestu do srdce Impéria.
Laia se chystá proniknout do Kaufu, nejstřeženějšího a nejnebezpečnějšího imperiálního vězení, aby zachránila svého bratra, jehož schopnosti jsou klíčem k přežití Učenců. A Elias je rozhodnut jí pomoci, přestože se tím vzdává poslední šance na svobodu.
Temné síly, lidské i ty z jiného světa, však pracují proti nim. Dvojice musí na každém kroku své cesty bojovat, aby přelstila nepřátele: krvežíznivého císaře Marka, nemilosrdnou Velitelku, sadistického Dozorce, který vládne kaufskému vězení a — což je nejbolestivější — i Helenu, Eliasovu dlouholetou přítelkyni, která nyní zastává funkci císařova Krkavce.
Helena se musí podrobit Markově vůli a postavit se do čela mise, která jí zlomí srdce: najít zrádce Eliase i učeneckou otrokyni a oba zabít.

MÉ HODNOCENÍ: Trvalo mi strašně dlouho dokopat se k napsání recenzi a to z jednoho prostého důvodu – škola. Ono všechno svádět na školu je lehké a celkem vtipné, když to říkám pořád, ale smutné na tom je to, že už je to spíše smutné, než vtipné.

Když vezmu v potaz, že jsem první díl četla v létě a myslela jsem si, že jsem většinu zapomněla, jsem na sebe pyšná, že jsem si nepokládala otázky, jestli se tohle v prvním díle řešilo, či ne. Autorka nás přímo hodí do centra děje a vy se chvilku hledáte, kde Jiskra v popelu skončila. Po kapitole jsem byla ale hned na koni a zažívala příběh s hrdiny.

Co mě na knize překvapilo, že je vyprávěna rovnou ze tří pohledů. Pro některé to může být nezvyk, ale každý z nich přináší nový úhel pohledu a vy za to budete ještě rádi, jelikož Elias a Laia jsou spolu na útěku a po chvilce to nemusí být zábavné a čtivé. I když jsem Helenu neměla ráda, tak její kapitoly to vždycky okořenily.

Sabaa a ty její zápletky. Ty mohu obdivovat až do smrti a nikdy mě neomrzí o nich mluvit, protože to je prostě jedna báseň. Ne jednou jsem měla čelist na podlaze a pochroumané mozkové závity, jak moc jsem předvídala, co se stane dál. A ten konec… Tohle se prostě nedělá.


Sabaa opět předvedla, že na psaní prostě má a může si s klidem říkat, že je autorka skvělé série. Postavy má propracované do nejmenších detailů a děj nemá chybu. Ví, co má přinést do příběhu, aby se čtenáři nenudili a aby to bavilo. Upřímně, mě by od ní bavilo i pololetní projekt na téma antických bohů (který bohužel píši já a nebaví to ani mě, natož někoho jiného).

⭐⭐⭐⭐⭐

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT INTERNETOVÉMU KNIHKUPECTVÍ MARTINUS.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU. MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

UŽÍVAT SI UM PSANÍ SABY TAHIR MŮŽETE ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat