úterý 26. prosince 2017

Jak a čím dohnat čtecí výzvu

Nothing is better than reading on a Sunday in your PJ's with a nice cup of coffee or tea and a treat! <3
Co se na můj comeback na blog hodí víc než oddechový článek na konec roku? Samozřejmě se bude týkat čtecí výzvy. Tedy spíše o tom, jak tento rok selhávám a nestíhám. Tak jsem si říkala, že pokud jste na tom stejně jak já (ale s trošku menším kulháním), tak vám doporučím knihy, které máte hned za sebou. Čili, méně práce přináší ovoce v podobě dohnané čtecí výzvy.

Ptáte se, jak dohnat čtecí výzvu? Čtěte, čtěte, čtěte. Čtěte fyzické knihy, elektronické, audioknihy. Prostě knihy všeho druhu na všech místech kdykoliv. Máte jich rozečteno pět, šest či více? Dočtěte to. Řekněte si, že nebudete líní, dejte utrum prokrastinaci, seberte tu knihu ze stolu a čtěte. Uvařte si čaj, jezte cukroví, namotivujte se. Hlavně čtěte. (Mě osobně namotivuje to, když nalezu na Goodreads a tam vidím, jak se všem podařilo splnit čtecí výzvu a vidím sebe, jak jsem s osmi knihami pozadu.)

Namotivováni jste, ale nevíte, co číst? Já vás v tom nenechám. Tady mám pár doporučení, jak se vyšvihnout až do nebes.

Harry Potter

pinterest: @alexislittekenNevím jak vám, ale Harryho dokážu slupnout překvapivě rychle a to i přesto, že ho mám i několikrát přečteného. Neříkám, abyste přečetli Fénixův řád za dva dny, ale první tři díly jsou ideální na dohánění restů, protože osudy Harryho všichni moc dobře známé a je to tudíž lehčí zátěž na mozek. Navíc, Harry (ve filmové či knižní podobě) patří pro moje vánoční klasiky. Jedna kniha za Vánoce nebo minimálně tři filmy za sebou jsou povinnost.

Contemporary

Ať jsou to tematické zimní (Po tvém boku, 12 zimních políbení) nebo throwbackové letní (série Všem klukům, které jsem milovala), contemporary knihy pro mě patří a vždy patřily k tzv. jednohubkovým rozveselovačům. Což v mém slangovém slovníku znamená, že jsou roztomilé, naivní a většinou klišé knihy, které mám slupnuté za jeden, maximálně dva dny.

Vaše guilty pleasure

Co je lepšího, než vaše guilty pleasure? Ať je to kniha jakkoliv dlouhá, vy jste na dané téma zvyklí a stránky vám budou ubíhat pod rukama. Věřte mi. Tohle je zaručená medicína na jakékoli problémy. Jste nemocní? Přečtěte si vaše guilty pleasure. Reading slump? Přečtěte si vaše guilty pleasure. Cíl knižní výzvy blízko, ale přitom daleko? Guilty pleasure.

Mí favorité

The Perks of Being a WallflowerPetr a Lucie – někdy hrábnout po povinné četbě je skvělé rozhodnutí.

Vampýrská akademie – tuhle sérii jsem přečetla neskutečně rychle. O této sérii také říkám, že jsem se kvůli ní chtěla praštit pánvičkou a probodnout kůlem, abych zjistila, jestli se to všechno neodehrávalo jen v mé fantazii.

Ten, kdo stojí v koutě – den před Silvestrem v pokoji po tmě mě již druhým rokem můžete zastihnout, jak brečím s touto knihou v ruce.

Probuzení Simona Spiera – strašně cute a do pár hodin přečtené.

Illuminae – jo jo, má 600 stran, to už jsem slyšela, ale nikdo nemluví o tom, jak rychle se přečte díky super grafickému zpracování. Jakože, když to přečetlo líný prase (čtěte jako: autorka tohoto článku) za tři dny, tak to normální neprokrastinující člověk zvládne za den a půl.

Žádné komentáře:

Okomentovat