[RECENZE] Miroslava Varáčková - Hlavně to nikomu neříkej

KNIHA: Hlavně to nikomu neříkej
AUTOR: Miroslava Varáčková
SÉRIE: Samostatná kniha
POČET STRAN: 240
ŽÁNR: YA, contemporary
NAKLADATELSTVÍ: Slovart
ANOTACE: Ivovi je dvacet a život má před sebou. Mladší sestra Eva je jeho jediná slabost, pro niž bez váhání vytáhne do boje. Sedmnáctiletá Eva je bratrův pravý opak. Je terčem posměchu, proto se snaží byt neviditelná. Ale s jizvou na tváři a stigmatem rodinné tragédie se před spolužáky uniká stěží. Když nevinné žertíky přerostou v přímočarou tyranii, Eva nachází jedinou radost ze života v tanci. A tam ji osud uštědří poslední a nejtvrdší ránu jménem láska. S něhou a porozuměním píše autorka o šikaně, pocitech osamělosti v rozvrácených rodinách a o přátelstvích teenagerů, která pro ně v těžkých chvílích znamenají všechno.

MÉ HODNOCENÍ: Chvilku jsem váhala, zda se do knihy mám pouštět. Přeci jen, já české či slovenské autory nečtu a vyhýbám se jim velkým obloukem. Ale když jsem si přečetla, o čem kniha je, rozhodla jsem se udělat výjimku. Teď si ale celkem říkám, zda to byla správná volba sáhnout právě po této knize.

Ono by to nebylo špatné. Téma úplně perfektní, jen se toho zhostit se ctí. Což Varáčková pochopila. Nedělala si z ničeho srandu, vnímala svět takový, jako je. Ale to bylo asi to jediné, co na se mi na knize líbilo. Téma. Protože ty postavy jsou tak strašně nerealistické. Přišlo mi to všechno strašně umělé. Chování Evy jsem nepochopila. Přišla mi jako naivní holka. Ivo byl přesně ten typ kluka, kterého bych v životě chtít nikdy nechtěla. Jeho vztah s Evou mi přišel umělý a nezdravý. Jediný, kdo se mi celkem zdál reálně, byl Lukáš, který se v knize stejně moc dlouho nezdrřel. A hlavně mi prosím vás neříkejte, jaký je Timo autentický hrdina. Úplně to zavánělo Augustem z Hvězdy nám nepřály. (Ups…)

A ty dialogy. Hrůza. Tohle nikdo nikdy žádný teenager z úst nikdy nevypustil. Taková, s prominutím, kraviny, jsem ještě tedy nečetla.

Závěrem: Nevím, zda Hlavně to nikomu neříkej, byla pro mě správná volba jakoby první slovenská YA kniha. Byla umělá, postavy nesympatické. Jestli se rozhodujete, zda do knihy skutečně jít, nevím. Možná vám bude připadat k životu důležitá a odnesete si z toho nějaký zážitek. Já jsem si z knihy nic neodnesla. Ale za vás všechny mluvit nemůžu, tak si knihu přečtěte. Ať na ní máte také nějaký názor.

TÍMTO BYCH CHTĚLA PODĚKOVAT NAKLADATELSTVÍ SLOVART ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU, MOC SI TOHO VÁŽÍM 😇!

KNIHU SI MŮŽETE ZAKOUPIT ZDE.

⭐⭐